Plug-in хибридите продължават да са в центъра на горещи дебати. Проучвания показват, че отделят доста повече вредни емисии от обявеното. Същевременно се оказва, че причината не е толкова в самите коли, колкото в начина, по който са използвани.
А именно, че мнозинството от притежателите им никога не използват EV зарядно. Вместо това разчитат на ДВГ да зарежда батерията.
Така е по-практично, няма спор. Но и води до увеличено натоварване на ДВГ, по-голям разход на гориво и съответно повече вредни емисии. Това е проблем както за репутацията на тези коли като по-екологични, така и за тяхното бъдеще, отбелязва InsideEVs.
Plug-in хибридите в момента попадат в обхвата на забраната на ЕС от 2035 г. за продаване на автомобили, които отделят въглеродни емисии. Браншът се надява да издейства отлагане, тъй като все пак са доста екологични… когато са използвани правилно.
И затова германската автомобилна асоциация VDA има нова идея: EV зареждането на plug-in хибридите да стане задължително. Когато се измине определена дистанция, собствениците да бъдат задължени да отидат на EV зарядно и да заредят батерията по този начин.
Как колата ще принуди собственика си да направи нещо подобно вместо просто отново да използва ДВГ за зареждане на батерията? Спокойно, тя няма сама да отива до зарядна станция…
Но пък ще ограничава мощността си докато не бъде заредена правилно. Едва тогава ще „отключва“ пълната мощност отново и така докато дойде време за следващото задължително зареждане.
Засега каква точно ще е дистанцията, не е ясно. Вероятно ще се определя според съответния модел. Изглежда, че няма да е на всяко изтощаване на батерията, а по-скоро ще се потърси баланс между практичност и екологичност. Засега институциите не са казали дали са заинтригувани от идеята, тъй като със сигурност нещо подобно ще трябва да се регулира внимателно.